четвер, 26 листопада 2015 р.

Шановні батьки, 30.11.15. учні 4-В класу пишуть 
контрольну роботу 
з української мови з теми «Іменник»

Прошу проконтролювати підготовку Вашої дитини до контрольної роботи за допомогою наступних завдань.

Підготовка до мовної теми  №2 «Іменник»
1. Іменник – це…
 а) частина слова;    б) частина мови;     в) частина речення.
2. У якому відмінку стоїть підмет?
а) у називному;    б) у знахідному;     в) у кличному.
3. Іменники змінюються за: 
а) за родами та числами;   
б) за числами та відмінками;  
в) за істотами та неістотами.
4. Іменник – це частина мови, яка означає…
а) дію;   
б) предмет;   
в) ознаку.
5. У звертаннях використовується:
а) називний відм.;      
б) знахідний відм.;     
в) кличний відм.
6. Чи змінюються іменники за родами?
а) змінюються;  
б) не змінюються; 
в) належать до одного з родів.
7. Як називається зміна закінчень іменників?
а) чергування;     
б) відмінювання;        
 в) питання.
8. У якому рядку всі наведені слова – іменники?
а) школа, зелень, яблуневий;      
б) долоня, миша, хмарно;
в) ласощі, добриво, синь.
9. У якому відмінку вжиті всі іменники?
Глибиною, над хмарами, за долиною, полями, любов’ю.
а) Д.в;     
б) О.в.;      
в) М.в.;     
г) Р.в.
10. Познач речення, у якому усі слова записані без помилок.
а) На уроках малювання діти малюють акварелью.
б) Під грушою сидів старий дідусь.
в) Кордон між двома країнами проходив сушею.
11. Запиши іменники в орудному відмінку:
Калоша -…, сажа - …, біржа - …, мумія -…, криниця - …, вирій - …, гараж - …, приймач - …, гуляш - …, палац - …, пейзаж - …, соловей - …, марш - …, артіль - …, пам'ять - …, сирість - …, мазь - …, піч - …, сталь - …, мати - …, кров - …, Січ - …, жовч - …, скатерть - …, Об - …, ніч - …, вісь - … річ - ...., ясність - … 
12. Запиши іменники у місцевому відмінку однини.
Жінка - …, язик - …, піч - …, настій - …, відвага - …, ремінь -…, вухо - …, Харків - …, наука - …, папір - …, горіх - …, бік -…вечір - …, промінь - …  відвага - …, крок - …, мужність - …, злість - …, кулак - …, дорога - …, бій - …, школяр - …, димар - ..
13. Постав іменники в дужках у потрібну форму.
Послати листа (дідусь Петро Степанович)
Купити іграшку (хлопець Василь). 
Видали підручники (товариш Микола). 
Віддали ключі (сторож Петро Васильович).  
Заспівати пісню (дядько Павло).
Принести зошит (вчитель Іван Семенович).
14. З поданих слів скласти і записати речення., поставивши іменники в потрібну форму. Визначити відмінки іменників.
1. крижаними, повітря, Прозоре, скалки, іскриться. 
2. срібним, за, Місяць, старої, зачепився, ріжок, вершок, верба. 
3. проти, хата, Біліє, місяць. 
4. від, яр, Довга, неї, простягається, тінь, в. 
5. світяться, вогнями, вікна, Жовтими.
15. Провідміняй іменники: стріха, ранки, лекція, кисті.
16. Спиши текст, встав пропущені літери замість крапок. У дужках запиши перевірні слова. Визнач відмінки іменників. Познач закінчення.
Вправа 1. Дрімає з…мовий ліс. Холод скував д…рева і запорошив їх снігом. Застигли білі берези і могутні дуби. Повисли до з…млі тоненькі гілочки в…рби. Вони стали схожі на металеві дроти. Мовчки дрімають з…лені осики. Тільки іноді пролунає дрібне стукотіння дятла. (Розбір другого речення).
Вправа 2. Білокоса чарівна з…ма примчала на білому коні у сади і парки. Торкнулась чарівною паличкою в…рхівок д…рев. І заіскрилися на них кр…шталеві шати. У в…сокому холодному небі повільно пл….вуть хмари, ніби в…ликі білі кораблі. (Розбір 1 речення).
17. Розбери за будовою.

Читання, пролісок, морозець,  світання, мурашників, м’якості, шишками, травицею, дідусеві, дзвіночкам, капусті, співакові, казочці, березняку, стежкою, вікон, учителів, осінню, волоссям,  площині, сузір’я.


Немає коментарів:

Дописати коментар